Zavřít formulář
Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.
Ochrana osobních údajů
Formulář byl úspěšně odeslán. Děkujeme za zprávu, ozveme se.
Někde se stala chyba a formulář se neodeslal. Zkuste to ještě jednou.
Zavřít formulář
Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.
Ochrana osobních údajů
Formulář byl úspěšně odeslán. Děkujeme za zprávu, ozveme se.
Někde se stala chyba a formulář se neodeslal. Zkuste to ještě jednou.
Zavřít formulář
Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.
Ochrana osobních údajů
Formulář byl úspěšně odeslán. Děkujeme za zprávu, ozveme se.
Někde se stala chyba a formulář se neodeslal. Zkuste to ještě jednou.
Digital Vision - logo

Usnadněte si přechod na Google Analytics 4

Chystáte se přejít na Google Analytics 4 nebo máte kvůli cookie liště nepřesná data? Nechte si zkontrolovat, co měříte, přenést to do prostředí GA4, aniž by vám zmizela jakákoli metrika, a získejte navíc vhled i do chování návštěvníků, kteří vám neodsouhlasili použití cookies.

Chci pomoct s GA4Co je cookieless analytika?

Proč přejít na GA4 zpřesněné cookieless analytikou?

Systémy jako Google Analytics či Adobe Analytics obvykle změří jen 50–90 % návštěvníků vašeho webu. Ti zbývající odmítnou cookies a vy se o nich vůbec nedozvíte. Takže je ani nemůžete zohlednit při plánování kampaní a dalších aktivit. Pomůžeme vám zbavit se závislosti na uživatelském odsouhlasení cookies a nahradit toto slepé místo relevantními daty.

Doměření “odmítačů” cookies

Bez technického zásahu do webu zjistíte, kolik vašich návštěvníků odmítá cookies a tedy kolik dat vám chybí v Google Analytics. S touto znalostí lze dál pracovat a použít ji k optimalizaci vašich marketingových aktivit.

Zcela anonymní a v souladu s GDPR

Data získaná cookieless analytikou jsou již anonymizovaná v souladu s evropskou legislativou. I přesto získáte mnoho zásadních metrik o uživatelích a jejich chování na webu.

Consent mode ne vždy funguje

Google Analytics 4 nabízí tzv. Consent mode, který pro vás data o “odmítačích” dopočítá. Ten je ale limitován minimálně 1000 změřenými návštěvami denně, pro weby s menší návštěvností nefunguje.

Možnosti zpřesnění analytiky
a jejich výhody

GA4 + BigQuery
GA4 + cookieless
Závislost na specifickém nastavení cookies
ano
Dostupnost GA4 Consent mode
od 1 000 měřených návštěv denně
Získávání chybějících dat
výpočtem nad daty v BigQuery
Nutnost práce s DataLayer
ano
Přesnost dat
85 % - 95 % (Consent mode)
Chci přesnější analytiku

Jak funguje měření bez použití cookies?

Řada dat o chování na webu se dá sbírat i bez toho, abychom uživateli ukládali do počítače soubory cookies. Tím sice získáme pouze obecnější informace (např. neurčíme věk nebo pohlaví návštěvníka), ale můžeme měřit vše ostatní a nepotřebujeme na to souhlas uživatele. Vše probíhá v souladu s evropskou i českou legislativou.

Data, která měříme

Typ zařízení, operační systém, prohlížeč

Datum a čas návštěvy

Informace o navštívených stránkách

UTM parametry

Kliknutí na odkazy a tlačítka (včetně e-comm)

Data, která dopočítáváme

Aktivní doba na stránce

Celkový počet návštěv

Počet uživatelů

Zapojení uživatelů

Míra proklikovosti

Jaká data nemáme

Pohlaví a věk uživatele

Zájmy uživatele

Login či ID uživatele

E-commerce eventy spárované s uživateli

Data třetích stran

1

Sběr dat na webu

Sledujeme chování uživatele na webu a zjistíme o něm maximum údajů. To vše bez zásahu do jeho soukromí.

2

Odeslání dat na server

Jakmile uživatel opustí danou stránku (např. klikne na odkaz vedoucí na jinou stránku stejného webu), posbírané informace odesíláme na server provozovaný na území EU.

3

Dopočet sekundárních dat

Data automaticky zpracujeme, abychom získali hodnotné metriky (např. jak dlouho si uživatel opravdu prohlížel váš web).

4

Vizualizace dat

Posledním krokem je interpretace a vizualizace dat. K tomu slouží náš vlastní dashboard, data lze ale poslat např. i do Looker studia či Power BI.

Přechod k přesnějšímu měření v 5 krocích

Number 1

Úvodní konzultace s analytikem

Spolupráci odstartujeme úvodní schůzkou (online nebo osobně), kde probereme vaše představy a cíle. Bude nás zajímat, jak a k čemu přesně Google Analytics používáte, abychom vám je dokázali nastavit přesně na míru.

Number 2

Rychlý pohled na stávající analytiku a systém vyhodnocování

Projdeme si aktuální nastavení vašich Google Analytics (ať už jde o Universal Analytics nebo GA4) a navrhneme konkrétní změny a vylepšení.

Number 3

Nastavení GTM a GA4, propojení s cookie lištou

Nové nastavení vašich systémů zajistíme plně v souladu s nejlepšími fungujícími postupy a vašimi cíli. Optimální je v této fázi zapojit programátora (admina) vašeho webu, ale je případně možné vše provést i bez něj.

Number 4

Nasazení cookieless analytiky

Našim klientům nabízíme jako benefit také nastavení cookieless analytiky. Díky tomu získáte data, která by se k vám v případě, že uživatel odmítne použití cookies, vůbec nedostala.

Number 5

Zaškolení do GA4 a cookieless analytiky

Abyste mohli nově nastavené nástroje využít na maximum, připravíme pro vás rychlé praktické zaškolení. Je už jen na vás, jestli se zúčastní jedna osoba, nebo třeba celý tým.

Chci pomoct s GA4

Chcete z analytik získat ještě víc?

Dobře nastavené Google Analytics s přesnými daty jsou základ. Pokud ale hledáte další možnosti, jak si ještě zefektivnit práci s daty a získat jasné podklady pro strategická marketingová a byznysová rozhodnutí, dokážeme toho pro vás připravit mnohem více.

Kampaně

Napojení reklamních systémů do GA4

Import výdajů z reklamních systémů

Nastavení funnelů

Rozšířené přehledy a vizualizace dat

Reporty na míru vašim kolegům

Nastavení Looker studia či Power BI

Vytvoření dopočítaných metrik (PNO, ROAS, vratky apod.)

Zálohování dat a pohled na data

Zálohování dat do BigQuery

Jednorázový či pravidelný audit marketingových aktivit

Porovnání s benchmarks

Pro koho jsou naše služby?

Pro kohokoliv. Přechod na GA4 nás čeká již brzy a nevyhne se mu nikdo z nás. Využijte tuto změnu ve svůj prospěch, zpřesněte svá data pomocí cookieless analytiky a získejte strategickou výhodu. Vyberte si balíček podle typu projektu, nebo si od nás nechte sestavit řešení na míru.

Firemní či produktové weby

Služby v balíčku

Konzultace s analytikem

Nasazení a nastavení GA4 a GTM

Napojení Google Search Console

Propojení s cookies lištou

Nasazení cookieless analytiky

Představení nových GA4

Potřebujete něco navíc?

Export dat do BigQuery

Napojení reklamních systémů

Přehledy v Looker Studio

Sjednocení značení kampaní

Zaškolení interního týmu

PoptatPoptat

Malé a střední e-shopy

Služby v balíčku

Konzultace s analytikem

Nasazení a nastavení GA4 a GTM

Napojení Google Search Console

Napojení Google Ads, Google Merchant Center

Propojení s cookies lištou

Nasazení cookieless analytiky

Představení nových GA4

Potřebujete něco navíc?

Import nákladů z reklamních systémů

Export dat do BigQuery

Přehledy v Looker Studio

Funnely - průchod webem, průchod košíkem

Nastavení dopočítaných metrik (PNO, ROAS, tržby bez DPH, vratky)

Sjednocení značení kampaní

Zaškolení interního týmu

PoptatPoptat

Analytika na míru

S čím pomůžeme?

Máte víc webů nebo appku? Chcete s daty pracovat o něco detailněji nebo analytiku automatizovat? Potřebujete server-side tracking? Nebo máte jiné potřeby? Ozvěte se nám!

PoptatPoptat

Nejčastější dotazy

Jakým způsobem se změna dotkne nastavených reportů v Google Data Studiu (Looker Studiu)?

Pokud vaše reporty používají jako zdroj dat Google Analytics Universal, změnám se nevyhnete. Data z Google Analytics 4 budou pro GDS jako data ze zcela jiného zdroje. Je potřeba jejich nové napojení, nové nastavení dopočítané metriky, a některé metriky i dimenze je třeba vyměnit za jejich alternativu z GA4.

Pokud GA4 nemají výběry dat (views), bude vůbec možné používat filtry?

Filtrování samozřejmě bude možné i v GA4, nebude už ale fungovat na úrovni výběru dat (view), ale na úrovni služby (property). Lze nastavit například odfiltrování interní návštěvnosti, robotů, platebních bran, atd.

Jsme zvyklí používat více výběrů dat (views) pro vyhodnocování - bude to nadále možné?

Toto je problém, na který zatím zřejmě neexistuje uspokojivé řešení. Jednou z variant je nastavení více služeb (property) s potřebnými filtry. Je však potřeba vlastní ID pro každou službu a to není dvakrát praktické. Google slíbil, že se tomuto problému bude v budoucnu ještě věnovat. Uvidíme tedy, s čím přijde.

Jak prodloužit dobu ukládání dat? Je nutné používat Big Query?

V Google Analytics 4 je ukládání dat nastaveno jen na dobu 2 měsíců. V nastavení služby se dá snadno tento limit posunout na 14 měsíců. Po uplynutí této doby sice nepřijdete o data zobrazovaná v reportech, ztratíte ale možnost vytvářet s nimi detailnější analýzy. Nejjednodušším řešením je pravděpodobně propojení s úložištěm Big Query, kde se k vašim datům dostanete i po uplynutí lhůty 14 měsíců.

Bude možné zobrazit si metriky v rámci enhanced ecommerce?

V Google Analytics Universal existuje tzv. rozšířený elektronický obchod, který nám říká navíc další užitečné informace o produktech - zobrazení a prokliky, počet přidání nebo odebrání z košíku, atd. I v GA4 tyto metriky najdete. Není potřeba zapínat rozšířené měření, ale stačí pouze nastavit příslušné události.

Čísla v Google Analytics 4 nesouhlasí s realitou - čím je to způsobeno?

Toto není vina nové verze Google Analytics, ale obecně směru, jakým se v poslední době ubírá analytika a možnost měření dat. Největším viníkem je pravděpodobně tzv. cookie lišta, která nabízí návštěvníkům vašeho webu možnost kompletně odmítnout měření aktivit, které na webu dělají. Většina webů pak najde ve svých Google Analytics jen něco mezi 50 a 90 % reálných dat (záleží na provedení cookie lišty a síle brandu). Možným řešením, jak se přiblížit realitě co nejvíce, je nasadit na váš web tzv. cookieless řešení. Tedy měření, které ke svému fungování nevyužívá cookies.

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.
Ochrana osobních údajů
Formulář byl úspěšně odeslán. Děkujeme za zprávu, ozveme se.
Někde se stala chyba a formulář se neodeslal. Zkuste to ještě jednou.