Chystáte se přejít na Google Analytics 4 nebo máte kvůli cookie liště nepřesná data? Nechte si zkontrolovat, co měříte, přenést to do prostředí GA4, aniž by vám zmizela jakákoli metrika, a získejte navíc vhled i do chování návštěvníků, kteří vám neodsouhlasili použití cookies.
Chci pomoct s GA4Co je cookieless analytika?Systémy jako Google Analytics či Adobe Analytics obvykle změří jen 50–90 % návštěvníků vašeho webu. Ti zbývající odmítnou cookies a vy se o nich vůbec nedozvíte. Takže je ani nemůžete zohlednit při plánování kampaní a dalších aktivit. Pomůžeme vám zbavit se závislosti na uživatelském odsouhlasení cookies a nahradit toto slepé místo relevantními daty.
Bez technického zásahu do webu zjistíte, kolik vašich návštěvníků odmítá cookies a tedy kolik dat vám chybí v Google Analytics. S touto znalostí lze dál pracovat a použít ji k optimalizaci vašich marketingových aktivit.
Data získaná cookieless analytikou jsou již anonymizovaná v souladu s evropskou legislativou. I přesto získáte mnoho zásadních metrik o uživatelích a jejich chování na webu.
Google Analytics 4 nabízí tzv. Consent mode, který pro vás data o “odmítačích” dopočítá. Ten je ale limitován minimálně 1000 změřenými návštěvami denně, pro weby s menší návštěvností nefunguje.
Spolupráci odstartujeme úvodní schůzkou (online nebo osobně), kde probereme vaše představy a cíle. Bude nás zajímat, jak a k čemu přesně Google Analytics používáte, abychom vám je dokázali nastavit přesně na míru.
Projdeme si aktuální nastavení vašich Google Analytics (ať už jde o Universal Analytics nebo GA4) a navrhneme konkrétní změny a vylepšení.
Nové nastavení vašich systémů zajistíme plně v souladu s nejlepšími fungujícími postupy a vašimi cíli. Optimální je v této fázi zapojit programátora (admina) vašeho webu, ale je případně možné vše provést i bez něj.
Našim klientům nabízíme jako benefit také nastavení cookieless analytiky. Díky tomu získáte data, která by se k vám v případě, že uživatel odmítne použití cookies, vůbec nedostala.
Abyste mohli nově nastavené nástroje využít na maximum, připravíme pro vás rychlé praktické zaškolení. Je už jen na vás, jestli se zúčastní jedna osoba, nebo třeba celý tým.
Dobře nastavené Google Analytics s přesnými daty jsou základ. Pokud ale hledáte další možnosti, jak si ještě zefektivnit práci s daty a získat jasné podklady pro strategická marketingová a byznysová rozhodnutí, dokážeme toho pro vás připravit mnohem více.
Kampaně
Napojení reklamních systémů do GA4
Import výdajů z reklamních systémů
Nastavení funnelů
Rozšířené přehledy a vizualizace dat
Reporty na míru vašim kolegům
Nastavení Looker studia či Power BI
Vytvoření dopočítaných metrik (PNO, ROAS, vratky apod.)
Zálohování dat a pohled na data
Zálohování dat do BigQuery
Jednorázový či pravidelný audit marketingových aktivit
Porovnání s benchmarks
Pro kohokoliv. Přechod na GA4 nás čeká již brzy a nevyhne se mu nikdo z nás. Využijte tuto změnu ve svůj prospěch, zpřesněte svá data pomocí cookieless analytiky a získejte strategickou výhodu. Vyberte si balíček podle typu projektu, nebo si od nás nechte sestavit řešení na míru.
Služby v balíčku
Konzultace s analytikem
Nasazení a nastavení GA4 a GTM
Napojení Google Search Console
Propojení s cookies lištou
Nasazení cookieless analytiky
Představení nových GA4
Potřebujete něco navíc?
Export dat do BigQuery
Napojení reklamních systémů
Přehledy v Looker Studio
Sjednocení značení kampaní
Zaškolení interního týmu
Služby v balíčku
Konzultace s analytikem
Nasazení a nastavení GA4 a GTM
Napojení Google Search Console
Napojení Google Ads, Google Merchant Center
Propojení s cookies lištou
Nasazení cookieless analytiky
Představení nových GA4
Potřebujete něco navíc?
Import nákladů z reklamních systémů
Export dat do BigQuery
Přehledy v Looker Studio
Funnely - průchod webem, průchod košíkem
Nastavení dopočítaných metrik (PNO, ROAS, tržby bez DPH, vratky)
Sjednocení značení kampaní
Zaškolení interního týmu
Pokud vaše reporty používají jako zdroj dat Google Analytics Universal, změnám se nevyhnete. Data z Google Analytics 4 budou pro GDS jako data ze zcela jiného zdroje. Je potřeba jejich nové napojení, nové nastavení dopočítané metriky, a některé metriky i dimenze je třeba vyměnit za jejich alternativu z GA4.
Filtrování samozřejmě bude možné i v GA4, nebude už ale fungovat na úrovni výběru dat (view), ale na úrovni služby (property). Lze nastavit například odfiltrování interní návštěvnosti, robotů, platebních bran, atd.
Toto je problém, na který zatím zřejmě neexistuje uspokojivé řešení. Jednou z variant je nastavení více služeb (property) s potřebnými filtry. Je však potřeba vlastní ID pro každou službu a to není dvakrát praktické. Google slíbil, že se tomuto problému bude v budoucnu ještě věnovat. Uvidíme tedy, s čím přijde.
V Google Analytics 4 je ukládání dat nastaveno jen na dobu 2 měsíců. V nastavení služby se dá snadno tento limit posunout na 14 měsíců. Po uplynutí této doby sice nepřijdete o data zobrazovaná v reportech, ztratíte ale možnost vytvářet s nimi detailnější analýzy. Nejjednodušším řešením je pravděpodobně propojení s úložištěm Big Query, kde se k vašim datům dostanete i po uplynutí lhůty 14 měsíců.
V Google Analytics Universal existuje tzv. rozšířený elektronický obchod, který nám říká navíc další užitečné informace o produktech - zobrazení a prokliky, počet přidání nebo odebrání z košíku, atd. I v GA4 tyto metriky najdete. Není potřeba zapínat rozšířené měření, ale stačí pouze nastavit příslušné události.
Toto není vina nové verze Google Analytics, ale obecně směru, jakým se v poslední době ubírá analytika a možnost měření dat. Největším viníkem je pravděpodobně tzv. cookie lišta, která nabízí návštěvníkům vašeho webu možnost kompletně odmítnout měření aktivit, které na webu dělají. Většina webů pak najde ve svých Google Analytics jen něco mezi 50 a 90 % reálných dat (záleží na provedení cookie lišty a síle brandu). Možným řešením, jak se přiblížit realitě co nejvíce, je nasadit na váš web tzv. cookieless řešení. Tedy měření, které ke svému fungování nevyužívá cookies.