KLIENT A  cíl
PRO-DOMA: Chceme zvýšit počet online poptávek i “offline” nákupů
Prodejci stavebnin PRO-DOMA jsme od roku 2018 pomáhali s několika brandovými i výkonnostními kampaněmi. Když se nás ale v roce 2019 ptali, jak pomocí online komunikace zvednout nákupy – a tou dobou ještě neměli e-shop, takže šlo čistě o nákupy na prodejnách – bylo jasné, že to bude chtít komplexnější přístup. Oslovit ještě více lidí ve vyhledávání a na sociálních sítích, přivést je na web PRO-DOMA, odtamtud dál až k návštěvě kamenné prodejny (nebo k poptání produktů pomocí kontaktního formuláře).
Jak zvýšit povědomí o značce u správné cílovky?
To hlavní, s čím v PRO-DOMA bojovali, bylo, že zákazníci lépe znají jejich konkurenci a končí pak automaticky u ní. Takže je třeba začít tím, aby byla značka v onlinu víc na očích – a to hlavně lidem, pro které jsou její produkty a služby relevantní. Proto jsme kladli důraz i na to, jakou cílovou skupinu oslovit a kde.

Ruku v ruce s tím šel posun od DSA kampaní (které mají větší záběr, ale jsou také nákladnější), k manuálně nastaveným PPC kampaním se specifičtějšími kritérii, které sice vyžadují více času při přípravě, ale jsou samy o sobě levnější a ve výsledku daleko efektivnější.
Projects moodboard
na co jsme se zaměřili?
problém
Obsadit první místa ve vyhledávání bez přeplácení
V organických výsledcích vyhledávání jsme předběhli konkurenci tím, že jsme na webu optimalizovali informace o klíčových produktech a zvýšili tak relevanci. Relevance nám pak pomohla i v boji o placené první příčky ve vyhledávání. Vsadili jsme na podrobnou členitou strukturu reklamních sestav a díky tomu zvýšili skóre kvality, což nám pomohlo vyhrát v aukcích o první místa a zároveň snížit cenu za proklik. Vedle toho jsme se zaměřili na produkty, na které konkurence vůbec neinzeruje. Tak se nám podařilo efektivně využít rozpočet a úplně se vyhnout možnosti, že bychom bychom museli konkurenci “natvrdo” přeplatit.
nové online objednávky
+ 35 %
míra prokliku
+ 18 %
cena za proklik
- 19 %
Na webu vzbudit jistotu a motivovat k návštěvě prodejny
Radili jsme, které informace vypíchnout, aby web uživatele ujistil, že v PRO-DOMA jsou profíci, kteří se o ně dobře postarají. Vylepšovali jsme poptávkový formulář (ten v podstatě supluje e-shop), aby byla cesta ke konverzi co nejhladší a nejrychlejší. A v neposlední řadě jsme pomáhali zajistit, aby i další komunikace (mezi vytvořením poptávky a vyzvednutím zboží v prodejně) byla svižná, efektivní a uživatelsky příjemná.
Oslovit reklamou na sítích lidi, co jsou zrovna poblíž
Vyzkoušeli jsme tehdy žhavou novinku pro cílení FB reklamy – cílení podle aktuální polohy. Vedle demografických údajů a zájmů cílové skupiny jsme tak do rovnice přibrali i to, kde se člověk zrovna nachází (podle polohových dat z mobilních zařízení). Proto se vám pak zobrazila třeba konkrétně reklama, že pár kilometrů od vás, v Kostelci, mají zrovna tento týden pracovní rukavice v akci za 14 Kč.
Jak zjistit, že na prodejny skutečně chodí lidé z webu?
Důležitá otázka samozřejmě byla, jak budeme sledovat, jaké má naše online působení výsledky. Na webu PRO-DOMA rostla návštěvnost, fanoušků na Facebooku taky přibývalo… Ale má to reálný dopad? Chodí na web PRO-DOMA lidi, kteří skutečně zamíří na prodejny nakoupit?

Kromě toho, kolik poptávkových formulářů z webu přišlo, jsme tedy měřili: kolik návštěvníků kliklo na akční tlačítka “Zavolat na prodejnu” a “Naplánovat trasu na prodejnu” nebo si ze stránky zkopírovalo telefonní číslo nebo adresu.

Domluvili jsme se s PRO-DOMA, že personál bude sledovat počet nakupujících, a zjistili jsme, že s vyšší návštěvností webu úměrně přibylo i zákazníků na prodejnách. A hlavně: zásadně se zvýšil prodej konkrétních produktů, které jsme v kampani vypíchli.
návštěvy
prodejen
+ 104 %
obrat
prodejen
+ 45 %
zavolání
na prodejnu
+ 89 %
výsledek
Více lidí na pobočkách, možnost protěžovat jednu konkrétní i lepší dohledatelnost webu
Původním zadáním od klienta PRO-DOMA bylo především zvýšení návštěvnosti kamenných prodejen.  V rámci  řešení jsme umožnili také upřednostnit jednu konkrétní pobočku, pokud by bylo potřeba.

Spolupráce s POR-DOMA také jasně potvrdila, že úspěšnsot kampaní nezáleží pouze na výši budgetu. Místo nákladnějších, ale na správu snadnějších kampaní jsme zvolili detailní nastavení reklam, díky čemuž se nám podařilo reklamy zlevnit a zefektivnit. V tu chvíli už se nejednalo o utrácení za reklamy, ale o investice do reklamy.

Zajímá vás spíš něco jiného?
Co třeba tohle?

Projekty

Služby

Kariéra

Kontakt

2022 All rights reserved Digital Vision