LEGO® představilo řadu DOTS, která místo tradičních modelů, autíček a domečků, umožňuje tvořit módní doplňky se vzory z malých dílků a zdobítek. Aby zákazníci pochopili kouzlo této novinky, vytvořili jsme interaktivní aplikaci – digitální hřiště, které věrně napodobuje pocit z reálného stavění, nabízí možnost sdílení a tisku návrhů, a kterýkoli prodejce a partner LEGO si ho snadno nasadí na web jediným řádkem kódu.
Služby
Výzkum a rozpracování konceptu
UX/UI design
Vývoj webové aplikace
Hosting, updaty a rozvoj nástroje
Když LEGO uvádělo na trh řadu LEGO DOTS, bylo potřeba názorně představit, o co jde a jaké nové možnosti to přináší. Na rozdíl od klasických LEGO modelů domečků, autíček, robotů atd., nová řada představila možnost tvořit vlastní módní doplňky pomocí malých plochých dílků a zdobítek.
Fanoušci si tak mohli vyrobit třeba personalizovaný kelímek na tužky, náramek nebo přívěsek na batoh. Něco jako kreativní ruční práce – s tím rozdílem, že LEGO doplněk můžete kdykoli zase rozebrat a přeskládat si vzor podle nálady, kolikrát jen chcete. Tohle všechno ale bylo potřeba fanouškům názorně ukázat.
Ještě než jsme navrhli design, ponořili jsme se do výzkumu. Analyzovali jsme, co lidi na stavění LEGO modelů nejvíc baví, jaký typ interakce vnímají jako „skutečný“ a jak přemýšlejí o svých výtvorech – jestli si je chtějí uchovat, sdílet nebo si s nimi hrát dál. Ukázalo se, že nejdůležitější pro malé i velké stavitele je pocit radosti z tvoření a uspokojení z hotového výtvoru. Přesně to jsme se tedy rozhodli přenést i do digitální verze.
Klasická produktová microsite nedávala smysl. LEGO potřebovalo živý digitální nástroj, který rozšíří kreativní potenciál produktu a vytvoří kolem něj komunitu s chutí tvořit. Společně jsme vytvořili digitální “tryvertising” (z angl. try = vyzkoušet + advertising = reklama), tedy nástroj, díky kterému si zákazníci můžou produkty z nové řady digitálně “osahat” a nadchnout se pro ně ještě před tím, než si je koupí.
Postavili jsme responzivní aplikaci, která funguje jako kreativní konfigurátor a hrací prostor v jednom. UI jsme ladili tak, aby napodobovalo realitu ve všech aspektech. Výběr dílků odpovídá fyzickým balíčkům a interakce simuluje pohyb ruky a „zakliknutí“ dílku na místo. Fanoušci ocenili i možnost obrázky svých výtvorů sdílet nebo si navržený náramek vytisknout na papír a vyzkoušet přímo na ruce.
Naše řešení muselo být rychle a snadno integrovatelné do webů prodejců a partnerů LEGO po celém světě. Aby si aplikaci nejen jednoduše nasadili, ale mohli ji i snadno nakonfigurovat: např. v jakém jazyce se bude zobrazovat nebo které produkty z řady LEGO DOTS nabízejí (aby se na ně návštěvníci z hrací aplikace mohli plynule prokliknout a rovnou nakoupit).
K implementaci stačil jeden řádek kódu. Díky tomu aplikaci nasadili hlavní LEGO kanály v desítkách zemí i stovky obchodních partnerů, kteří si mohli přizpůsobit obsah podle svých potřeb. Každé nasazení proběhlo bez zásahů vývojářů, což zaručilo rychlost, konzistenci a dostupnost i pro menší trhy nebo e-shopy bez vlastního technického týmu.
Náš konfigurátor náramků a doplňků LEGO DOTS zaznamenal obrovský úspěch. Z původní jednorázové kampaně se stal nástroj, který žil tři roky – a dál sloužil jako interaktivní hřiště pro děti po celém světě a konverzní most mezi zábavou a nákupem.
Aplikace pomohla ukotvit produkt v myslích zákazníků jako něco víc než jen jednu kreativní sadu z mnoha. Stala se digitální prodlouženou rukou fyzické hry – přesně tak, jak si to značka představovala. LEGO si tak potvrdilo, že promyšlený digitální zážitek může mít skutečný dopad na byznys.
(Na úspěch LEGO DOTS značka mimo jiné později navázala také úspěšnou 2D řadou pro dospělé, LEGO Art, ve které si z maličkých dílků a dlaždiček skládáte slavné obrazy.)